2014年12月23日 星期二

【中央少年廣播合唱團】Flying Free (自由飛翔)



Flying Free (自由飛翔)

There is a place I called my own, where I can stand by the sea

And look beyond the things I've known, and dream that I might be free

Like the bird above the trees, gliding gently on the breeze

I wish that all my life I'd be without a care and flying free


But life is not a distant sky, without a cloud without rain

And I can never hope that I can travel on without pain

Time goes swiftly on its way, all too soon we've lost today

I cannot wait for skies of blue or dream so long that life is through

So life's a song that I must sing, a gift of love I must share

And when I see the joy it brings, my spirits soar through the air

Like that bird up in the sky, life has taught me how to fly

For now I know what I can be and now my heart is flying free

中文翻譯:

在這個世界上有個屬於我的地方 在那裡我可以站在海邊

瞭望我所熟悉的事物 幻想著自己或許得自由了

像樹上的鳥兒 在微風中輕輕滑翔

我願一生都毫無牽掛 自由地飛翔

但人生並不是一個遙遠的天空 沒有烏雲也沒有雨水

而我從不敢期望 我可以毫無痛苦地活下去

時間迅速地滑過 不知不覺我們又失去了今天

我等不及蔚籃的天空 或作一世的美夢

(我不能空等蔚籃的天空 或作一世的美夢)

因此生命是一首我必須唱的歌 我必須分享的愛的天賦

當我看見它帶來的歡樂時 我的心情便向高空展翅翱翔

像在空中那隻鳥兒 生命教會了我如何飛翔

如今我終於知道我所能做的 因此現在我的心自由地飛翔了

(如今我知道我所能做的 因此現在我的心自由地飛翔了)


沒有留言:

張貼留言