2015年11月17日 星期二

【帕帕吉】輪迴、幻相所扮演的戲,都是「涅盤之海」的「波浪」,「波浪」並未分離於「海洋」,就如你也未分離於「存在--意識--至上的喜悅」。


The first thought is "I."
最初始的念頭,就是「我」。

Then arises "my," which is ego,
然後生起「我的」之念,它是「自我(小我)」;
and then comes all manifestation.
然後就生起「一切顯化」之念。
Time, mind, manifestations is projected out of "I"
時間、頭腦(心智)、顯化,都是出自「我」的投射,
which is itself the projection required to manifest the play.
它本身的投射,是為了顯化扮演角色。
Undress yourself of these things and find where "I" rises from.
脫下你自己的這些戲服,並且發現「我」是從何處生起。
You are Shiva if you do not project "I,"
如果你沒有投射「我」,你就是溼婆神,
and your Shakti is the projection by which to play,
你創造宇宙的動力,則是你扮演角色所憑藉的投射。


Consciousness is the source of this play,of the mind, and That is all.
「意識」,是角色扮演的源頭,也是頭腦心智的源頭,那就是一切。
The ocean cannot stay alone 
「海洋」不能獨自駐留,
and so the notion of wave is created.
所以,「波浪的概念」就被創造了。
When waves rise ocean loses nothing
當「波浪」生起時,「海洋」並未失去任何。
and when waves fall ocean gains nothing.
而當「波浪」落下時,「海洋」也未獲得任何。
Samsara, the illusion, maya, the play,are the waves on the ocean of nirvana.
輪迴,幻相,瑪雅,所扮演的戲,都是「涅盤之海」的「波浪」。
Waves are not separate from the ocean,
「波浪」並未分離於「海洋」,
rays are not separate from the sun,
「陽光」並未分離於「太陽」,
You are not separate from Existence-Consciousness-Bliss.
你也未分離於「存在--意識--至上的喜悅」。


文: Papaji(帕帕吉)



沒有留言:

張貼留言